2 VS 4 - Piaggio ZIP 94cc Polini Evo kontra Nissan GT-R

Nissan GTR znany wszystkim na całym świecie, jako jeden z super samochodów i jego przeciwnik mały miejski skuterek na 10 calowych kołach Piaggio Zip. Brzmi nieprawdopodobnie, ale to prawda, jeden z czołowych sklepów sprzedających części do skuterów na brytyjskim rynku firma Adrenaline-Pedstop odpowiednik naszego Mielocha, postanowiła zbudować małego potworka by ten stanął w szranki z Nissanem.

Trzeba przyznać, że firma z   Barnsley, (South Yorkshire) wpadła trochę na szalony pomysł budując pojazd, który ma sprostać wymaganiom 480 konnego potwora, jakim jest GT-R dysponujący potężnym silnikiem, nieprawdopodobnymi przyśpieszeniami i jeszcze większą prędkością maksymalną. Jednak chłopaki z Adrenaline-Pedstop odrobili pracę domową strojąc swój pojazd praktycznie do granic żywotności, 25,5 KM tyle pokazał komputer na wykres z hamowni

Jednak zawsze znajdą się tacy, co powiedzą że marne 25,5KM ni jak ma się do 480KM, to przecież przeszło 454,5KM różnicy. Biorąc pod uwagę stosunek mocy do masy nic bardziej mylnego, z punktu matematyki nasz maluch dysponowałby mocą rzędu 650KM w stosunku do swojego rywala.

No dobrze, ale samochód wyposażony w sportowe koła i multum systemów elektronicznych potrafi uzyskać setkę w 3,5 sec. Dobrze koniec wychwalania który więcej potrafi, poznajmy tor testowy, cały pojedynek odbył się oczywiście zgodnie z prawem na zamkniętym placu niedaleko firmy, odcinek testowy wynosił niespełna 83metry, co pozwoliło Zipowi na rozpędzenie się od 0- 112Km.

Dobrze koniec gadania czas na pojedynek: Ready to Rumble

 

 

Jak widać mimo sporych szans 94cc Piaggio Zip przegrał pojedynek z goliatem, jednak widać, że w kwestii przyśpieszenia z lini startowej idą łeb w łeb, mimo lekkiego niedosytu, myślę że pojedynek i tak wygrał Zip ponieważ koszt całkowity zakupu wraz z seryjną jednostką wyniósł 4500 funtów, czyli przy dzisiejszym kursie 23 985zł, natomiast koszt zakupu Nissana GT-R 2009 SpecV R35  to 50 000 funtów czyli 266 500zł gdzie za tą sumę możemy mieć w garażu mniej więcej 6,5 takich Zipów prawie 1 na każdy dzień tygodnia;)         

W podziękowaniu za wytrwałość pełna specyfikacja i porcja fot:                            

<<Adrenalin Pedstop Piaggio Zip 50 SP>>

- Pojemność silnika: 94cc

- Moc maksymalna: 25.5 KM

- Prędkość maksymalna: 157 KM/h

Silnik:

- Oryginalny Piaggio LC obrobiony i spasowany pod cylinder i wał  £ 209.36

- Wał korbowy Polini Evolution Big  44mm skoku  £ 246.26

- Uszczelki skrzyni korbowej Polini Viton £ 11.85

- Łożyska Polini Evolution z luzem C4  x 2 £ 22,38 za szt.

- Napęd pompy wody Polini  £ 33,19

- Cylinder Polini Big Evolution 94cc £ 260,58

- Własnej roboty radiator

Gaźnik:

- Keihin PWK 33mm oryginalny gaźnik z quada Yamaha Banshee 350cc

- Zawór membranowy Polini Evolution Big  £ 79,61

- Kruciec ssący Polini 360 ⁰ 35mm £ 40,85

- Filtr powietrza PedMoto Racing 58mm £ 14,85

Wydech:

- Polini Big Evolution do cylindrów 84/94cc £ 256,97

Napęd:

- Wariator Polini 9 Evolution Roller (poprzednik najnowszego Evolution Hi-speed 3) £ 76,00

- Sprzęgło Polini Evolution 3 2G £ 68,00

- Korektor momentu Polini Evolution £ 231,59

- Dzwon sprzęgła Polini Evolution 2 £ 62,40

- Sprężyna sprzęgła Polini Compression Spring - Evo niebieska £ 10,18

- Pasek napędowy Polini Evolution Kevlar  £ 35,02

- Przełożenia pierwotne Polini 16/37 £ 46,40

- Przełożenia wtórne Polini 14 / 48 £ 60,87

Zapłon:

- Cyfrowy Polini z wgraną mapą zapłonu specjalnie pod cylinder 94cc £ 252,25

Hamulce:

- Pływająca tacza Polini £ 75,13

- Karbonowe spiekane klocki hamulcowe

Zawieszenie:

- Przednie i tylne w pełni regulowane Gubellini na specjalne zamówienie, zmodyfikowane i dostarczone przez firmę Gardner Racing

- Tylni wahacz Torsen Polini WD £ 76.78

Opony:

- Dunlop TT 92 GP opony: przód  90/90 x 10 / tył 3,50 x 10

Kokpit:

- Mychron 4 cyfrowy komputer pokładowy  

- Gripy Polini Evolution Big Black & Blue £ 22,22

Nadwozie: Lakier z palety pokiespaintshop.co.uk

KOSZT CAŁKOWITY: £ 4500                 

<<Nissan GT-R SpecV R35 rocznik 2009>>

- Pojemność silnika: 3,9 litra 3799cc

- Moc maksymalna: 480KM

- Prędkość maksymalna: 310 Km/h

KOSZT CAŁKOWITY ( rocznik 2009): około £ 50.000